Allah Kelamı İncil İle Elde Bulunan İnciller Hakkında Birkaç Söz
Allahü teâlânın, peygamberleri vâsıtasıyla insanlara gönderdiği dört büyük kitaptan biri olan İncil, Hazret-i Îsâ’ya indirilmiş olup, Hıristiyanlık dîninin kutsal kitâbıdır. Süryânîce olduğu ifade edilen “İncîl” kelimesi lügatte “göz nûru” demektir. Bugün misyonerlerin dağıttıkları broşürlerde “İncil” kelimesi “müjde” olarak ifade edilmektedir. Hazret-i Îsâ’ya indirilen hakîki İncil, hiç şüphesiz Allah kitâbıdır. Fakat bugün, ilmen de sabit olmuştur ki bu hakîkî İncil mevcut değildir. Bugün Hıristiyanların ellerinde bulunan ve “Evangelium” veya “Bible” adını verdikleri Mukaddes kitapta, eski hakîkî İncil’den kalmış pek az parça vardır. Esas İncil, İbrânî dili ile idi. Bu kitap, sonraları Yunancaya, Lâtinceye, yanlış olarak çevrilmiş, zamanla içerisine birçok parçalar eklenmiş, sık sık değiştirilmiş ve nihâyet bugünki bozulmuş ve karışık şeklini almıştır.
Hıristiyanlarca dağıtılan İncillerde, Matta, Markos, Luka ve Yuhanna adlarını taşıyan ve birbirinden bir hayli farklı dört ana bölümden başka, 21 mektuptan oluşan uzun bir kısım daha vardır. Bunlar, sırasıyla ‘Elçilerin İşleri’ başlıklı 28 bölümlük bir kısım, ‘Romalılara Mektup’ (16 bölüm), ‘Pavlus’un Korintlilere Birinci Mektubu’ (16 bölüm), ‘Korintlilere İkinci Mektup’ (13 bölüm), ‘Pavlus’un Galatyalılara Mektubu’ (6 bölüm), ‘Pavlus’un Efeslilere Mektubu’ (6 bölüm), ‘Pavlus’un Filipililere Mektubu’ (4 bölüm)… gibi başlıklar taşımaktadır.
Kur’ân-ı kerîm’de; İncil’in, ilâhî bir kitap olduğu ve diğer ilâhî kitaplarla berâber onun da aslına, îmân etmenin lâzım olduğu haber verilmektedir. Âl-i İmrân sûresinin 84. âyetinde meâlen: “De ki: Allah’a îmân ettik. Bize indirilene (Kur’ân-ı kerîme), İbrâhim’e, İsmâil’e, İshâk’a, Yâkûb’a ve oğullarına indirilenlere, Mûsâ’ya, Îsâ’ya ve (diğer) peygamberlere, Rablerinden verilenlere de inandık…” buyrulmaktadır.
Mâide sûresinin 68. ve Tevbe sûresinin 3. âyetlerinde de, ilâhî kelâm olmaları ve aynı esasları telkin etmeleri yönünden İncil, Kur’ân-ı kerîm ve Tevrat’la aynı derecede zikredilmiştir.
Ayrıca Allahü teâlâ Kur’ân-ı kerîm’inde, hazret-i Îsâ’ya gönderdiği İncil’ini bir hidâyet (kurtuluş), bir nûr, bir rahmet ve fenâlıktan sakınanlar için bir nasîhat (öğüt) olarak vasıflandırmaktadır. Mâide sûresinin 46. âyetinde meâlen: “Arkalarından da (bu peygamberlerin) izlerince Meryem oğlu Îsâ’yı, Tevrat’ın bir tasdikçisi olarak gönderdik. O’na da içinde bir hidâyet, bir nûr bulunan İncil’i ondan evvelki Tevrat’ın bir tasdikçisi ve sakınanlara bir öğüt olmak üzere verdik” buyrulmaktadır.
Yine Kur’ân-ı kerîm’de Allahü teâlâ, İncil’i hazret-i Îsâ’ya vahyettiğini ve onu peygamber olarak gönderdiğini çeşitli âyetlerde meâlen şöyle açıklamaktadır:
“Arkalarından da Meryem oğlu Îsâ’yı gönderdik. Ona İncil’i verdik.” (Âl-i İmrân sûresi: 3)
“(Îsâ beşikteyken dile gelip) dedi ki: “Ben, hakîkaten Allah’ın kuluyum! O, bana kitap (İncil) verdi. Beni peygamber yaptı.” (Meryem sûresi: 30).
“Hani sana kitabı (yazı yazmayı), hikmeti, Tevrat’ı ve İncil’i öğretmiştim.” (Mâide sûresi: 110)
Müslümanlar, diğer ilâhî kitaplarla berâber hakîki İncil’in de Allahü teâlâ tarafından hazret-i Îsâ’ya gönderilmiş hak bir kitap olduğuna inanırlar. Fakat hayret edilecek bir husustur ki, hıristiyanlar, hıristiyanlığın propagandası için dağıtmış oldukları İncillerinin sonunda “İncil’in niçin yazıldığını ve günümüze nasıl ulaştığını” belirten açıklamalarında, İsa (a.s.)’a gökten bir İncil indiğine inanmamaktadırlar.
Bugünki İnciller:
Hazret-i Îsâ’ya gönderilen İncil, tek kitaptı. İbrânice ile yazılmış olan bu hakîkî İncil, bugün mevcut değildir. Pavlos adındaki bir Yahûdî, Îsâ’ya inandığını söyleyerek ve Hıristiyanlığı yaymaya çalışıyor görünerek, gökten inen İncil’i yok etti. Dört kişi ortaya çıkıp, on iki Havârî’den işittiklerini yazarak, İncil adında dört kitap meydana geldi ise de, Pavlos’un yalanları, bunlara da karıştı. Böylece Îsâ aleyhisselâmın hak olan dîni, az zaman sonra Yahûdîler tarafından sinsice değiştirilmiş oldu. Barnabas adındaki bir Havârî, Îsâ aleyhisselâmdan işittiklerini ve gördüklerini doğru olarak yazdı.
Barnabas’ın İncil’i; bugüne kadar gelen İncillerden hakîkî İncil’e en çok yakın olandır ve en önemlisidir. Kıbrıs’ta doğan Barnabas’ın asıl ismi Joses idi. Kendisi Hazret-i Îsâ’ya inananların en başında gelmekte ve Havârîlerin arasında mühim bir mevkıi bulunmaktadır. Kendisine verilen “Barnabas” lakabı, nasihat verici, iyiliğe teşvik edici anlamına gelmektedir.
Barnabas İncili’nde, son Peygamberin 600 veya 1000 sene kadar sonra geleceği bildirilmektedir. Bu İncil’de, tek Allah inancından bahsetmekte ve teslis yalanlanmaktadır. İnşaallah başka bir makalemizde müstakil olarak Barnabas İncilini ele almak istiyoruz.